Wij maken gebruik van cookies

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de tracking cookies te accepteren, word je herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren en kunnen we je relevante informatie en advertenties laten zien, binnen en buiten onze website. Klik op ‘Ik ga akkoord’ als je hiermee akkoord gaat. Je kunt je instellingen altijd inzien en laten wijzigen. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid.

Ik ga akkoord

Corona Helpdesk

Beste relaties,

We bevinden ons allemaal in een spannende en onzekere periode.

Allereerst willen wij via deze weg iedereen die op enige manier wordt getroffen door het corona-virus veel sterkte en gezondheid toewensen.

Naast zorgen om uw gezondheid, maakt u zich wellicht ook zorgen over de economische gevolgen van deze crisis voor uw onderneming.

Vragen die opkomen zijn bijvoorbeeld:

Arbeidszaken

  • Kan ik als werkgever gebruikmaken van de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud (uitbreiding van de ingetrokken regeling Werktijdverkorting)?
  • Kan ik mijn werknemers verplichten te komen werken nu de aard van de werkzaamheden thuiswerken onmogelijk maakt?
  • Als gevolg van de crisis komt er minder geld binnen en kan ik het loon van mijn werknemers niet meer betalen, wat nu?

Huurzaken

  • Is mijn huurder nog verplicht de huur te betalen, als hij op last van de overheid de deuren heeft moeten sluiten?
  • In de huurovereenkomst met mijn huurders is een exploitatieverplichting voor de huurder opgenomen, op straffe van een boete. Kan ik deze boete opeisen?
  • Als gevolg van de crisis wordt de huur niet meer betaald, wat nu?

Contractuele zaken

  • Wat kan ik doen als projecten stagneren?
  • Kan ik mij beroepen op overmacht als ik niet aan mijn verplichtingen (het betalen van rekeningen, het leveren van goederen, etc.) kan voldoen?
  • Wat als mijn afnemer zijn afspraken niet kan nakomen?

U kunt deze en andere vragen over de gevolgen van de corona-crisis voor uw onderneming (kosteloos) telefonisch stellen aan onze advocaten. Onze advocaten zijn – in overeenstemming met de richtlijnen van het RIVM – zoveel als mogelijk thuis aan het werk, maar gewoon telefonisch en per e-mail bereikbaar.

Voor vragen over arbeid gerelateerde kwesties kunt u contact opnemen met:

John Wessels 0523 – 280 222 wessels@marquantadvocaten.nl

Judith van der Vinne 0523 – 280 223 vandervinne@marquantadvocaten.nl

Voor vragen over huur & vastgoed gerelateerde kwesties kunt u contact opnemen met:

René Rorink 0523 – 280 226  rorink@marquantadvocaten.nl

Marieke Douwenga 0523 – 280 228   douwenga@marquantadvocaten.nl

Voor vragen over contractuele kwesties en overige vragen over de gevolgen van de corona-crisis voor uw onderneming kunt u contact opnemen met:

Paul Nij Bijvank 0523-280 224 nijbijvank@marquantadvocaten.nl

Deel dit online:

John Wessels

Arbeidsrecht, Contracten- & Aansprakelijkheidsrecht en Ondernemingsrecht

Neem contact op
Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×